Isnin, 6 Ogos 2012

ANGANKU INGIN MENJADI AYAHANDA UNTUK ANAK BANGSA & KHALIFAH UNTUK AGAMA Tapi???

Ketika lepas bebas BERBAI'AH di alam remaja Impianku tidak mengenal batasan.. Aku ingin MENGUBAH DUNIA.Jadi aku perlulah Membuat NAMA Agar Dapat pangkat ABANG,KEKANDA,AYAHANDA & Hinggalah ke gelaran AYAHANDA PADUKA.. Agar mudah untukku Mengubah Dunia. Menjalankan TUGAS sebagai Tentera Fi'Sabillilah.. DAN Bila usia meningkat Dewasa aku semakin matang,digelar ORANG LAMA diriku mula mempertikaikan ORANG. Siapa membantah kulancarkan PERANG. Seperti DUNIA milik aku SEORANG. Kusedari… Rupanya dunia tidak akan berubah Lalu aku bataskan jangkauan.. Memadailah jika.. Aku dapat MENGUBAH BANGSA. Namun ini juga tidak kesampaian. kerana DUNIA ini Banyak BANGSA yang ADA. Maka Masuklah aku dalam PERTUBUHAN ANTARABANGSA pula. Mana tahu aku dapat Mengubah MEREKA. Tiada yang berubah kecuali Nama Aku yang Semakin GAH! Di usia senja.. Pilihan terakhirku ialah.. Untuk MENGUBAH KELUARGA yang dulunya aku abaikan.. Kerana mengejar NAMA dan KEDUDUKAN dalam PERTUBUHAN. Malangnya…semuanya Telah terlambat Anakku yg DULUNYA anak Rebung dan Jadi Buluh Dewasa. Dan Mereka juga tidak mampu ku ubah. Kini… Di perbaringan menanti maut Baru ku sedari.. (Mungkin buat kali pertama) Andainya dahulu yang PERTAMA ku ubah selepas Aku BERBAI'AH.. Adalah DIRI AKU SENDIRI.. Dengan menunjukkan TAULADAN yang baik, BERSATU dan BERBAIK dengan semua Makhluk ALLAH TAAT pada suruhan AGAMA ALLAH, SETIA sebagai pengikut Rasullullah. TAKUT PADA ALLAH.Mengikut Al Quran & Sunnah. Pasti!!!!aku dapat MENGUBAH KELUARGA. Lantas… Dengan sokongan.. Dan dorongan semangat mereka semua Aku pasti mampu MENGUBAH BANGSA & NEGARA Dan siapa tahu… Mungkin juga… AKU MAMPU MENGUBAH DUNIA! Untuk Menegakkan KALIMAH la ilaha illallah muhammadur rasulullah

1 ulasan:

  1. titanium steel vs titanium | TITIAN ART IN CUSTOMERY
    TITIAN ART IN CUSTOMERY. TITIAN ART IN CUSTOMERY. TITIAN ART IN titanium paint color CUSTOMERY. titanium mens wedding bands TITIAN ART titanium canteen IN graphite titanium babyliss pro CUSTOMERY. TITIAN ART IN titanium wallet CUSTOMERY.

    BalasPadam